Med plats för idéer
KUND: TVÅLFABRIKEN
Varumärkesidentitet
Konceptutveckling
Logotyp
Inredningsdesign
Bakgrund:
Tvålfabriken är ett inspirerande co-working space skapat utifrån dess medlemmars önskemål och behov. Beläget mitt i vackra Gnesta, i den tidigare tvålfabriken designad av Ralph Erskine, har initiativet som ambition att fånga den entreprenörsanda och kreativitet som suttit i väggarna på huset sedan 1950-talet.
Vi ville skapa ett lekfullt koncept som kunde samla medlemmarnas eklektiska utstrålning och alla de drömmar, ambitioner och idéer vi kunde hitta bland dess frilansare, tjänstemän, konsulter och start-ups. I en vision som dels kunde samla alla dessa under ett för dem alla lika attraktivt varumärke, som också kunde locka till sig nya hyresgäster.
Vi utvecklade ett nytt visuellt språk och toolbox, och tillsammans med nya strategiska insikter gav vi dem ett nytt kommunikationskoncept, tagline och budskap, vilket försåg varumärket med en starkare röst att använda, för en lång tid framåt.