A Fashion Experience
KUND: JOHNELLS
Varumärkesidentitet
Konceptutveckling
Logotyp
Strategi
Inredningsdesign
Förpackningsdesign
Animation
Bakgrund:
Johnells är en svensk multi-brand modekedja som har funnits i branschen sedan 1893. Med sex fysiska butiker belägna runt om i Mellansverige tillsammans med sin webshop, erbjuder de ett noggrant handplockat urval av exklusiva modemärken som Gant, Hugo Boss, Parajumpers, Moose Knuckles, Stone Island och många fler.
Vi påbörjade vår resa tillsammans med Johnells 2015, när de bad om vår hjälp med att omdefiniera sitt varumärke, budskap och utseende. Ett arbete som sedan dess omfattat allt från en ny varumärkesidentitet och re-design av butiksinredning, till flertalet kampanjkoncept.
År 2022 hade varumärket Johnells växt ur sina gamla kläder och hade nya utmaningar att möta, och det var dags för en omtolkning av varumärket. Vi utvecklade ett nytt visuellt språk och grafisk verktygslåda, och tillsammans med nya strategiska insikter gav vi dem ett nytt kommunikationskoncept, tagline och budskap – A Fashion Experience. Vilket försåg varumärket med en starkare röst att använda, för en lång tid framåt.