top of page
simon-berger-FFLGD4o149E-unsplash.jpg
Data-driven decision making


KUND: PROTORP
 

Visuell identitet

Logotyp

Konceptutveckling

Webdesign

Animation


Bakgrund:

Protorp är ett fastighetsinvesteringsbolag som grundades 2020. Var och hur finns två frågor de ständigt försöker att svara på angående sina investeringar. Var, som i var efterfrågan på bostadsfastigheter kommer att vara störst, och hur, som i hur man bygger och utvecklar fastigheter på det mest lönsamma sättet. Nyckeln till att besvara dessa frågor är en kombination av data, riskkontroll och starkt ledarskap – Protorpmodellen. En väg framåt i att rita om kartan för morgondagens bostäder.

 

Vi hjälpte Protorp att sätta ord på deras vision och konstruerade deras nya identitet kring deras sätt att återuppfinna bostadsmarknaden.

mohammad-alizade-S5uV7ro4UPY-unsplash.jpg

 

Protorps arbetssätt drivs av deras tre hörnstenar; analytiskt beslutsfattande, riskjusterade intäkter och kraft genom kompetens. Detta är vad vi byggde deras nya identitet, logotypdesign och grafik kring – och även vad vi översatte till slagordet – Driven by data. Built on versatility. Motivated by people.

 

Arbetet vi har gjort för Protorp sammanfattas i en ny varumärkesidentitet tillsammans med en ny webbplats – en solid kommunikationsplattform som har gjort det möjligt för Protorp att verkligen se ut och agera som de borde, för att kunna berätta sin historia för investerare, kollegor och konkurrenter. Och för dem att ytterligare anpassa sig till sin vision om att investera och bygga fastigheter för framtiden.

C:75  M:60  Y:0  K:92 

R:5  G:8  B:20

HEX #050814

C:79  M:  Y:0  K:36 

R:13  G:18  B:61

HEX #0D123D

C:100  M:88  Y:0  K:36 

R:0  G:20  B:163

HEX #0014A3

C:100  M:93  Y:0  K:0 

R:0  G:18  B:255

HEX #0012FF

C:8  M:7  Y:0  K:0 

R:235  G:237  B:255

HEX #EBEDFF

bottom of page